ГУМАНІТАРНА СКЛАДОВА ЯКОСТІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/41-47

Ключові слова:

«педагогічні технології», проектна робота, інформаційне суспільство, soft skills, технологія портфоліо

Анотація

У статті розглядаються безпрецедентні проблеми сьогодення, які мотивують суспільство до запровадження та ефективного використання інноваційних технологій. Суспільство споживання створює різноманітні локаційні області з використанням нанотехнологій і медична освіта не залишається осторонь. Ефективний функціональний потенціал освітніх інституцій та їх модернізовані форми, сприяють активізації в складних сучасних умовах. Реалії сьогодення вимагають комплексного вирішення проблем. Інформаційне суспільство, яке змінило постіндустріальне, насичене інформаційними та комунікаційними технологіями, сприяє і вимагає модернізації педагогічних технологій. Епідемії, війни та інші глобалізаційні проблеми детермінують суттєві зміни в організації суспільства. Осторонь не залишився і інститут освіти. Зокрема саме гуманітарні дисципліни сприяють формуванню  емпіричних конотативів. Як зазначає, В. Загвязинський, нове у педагогіці – це не лише ідеї, підходи, методи, технології, які у таких поєднаннях ще не висувались або ще не використовувались, а й той комплекс елементів чи окремі елементи педагогічного процесу, які несуть у собі прогресивне начало, що дає змогу в ході зміни умов і ситуацій ефективно розв’язувати завдання виховання та освіти. Евристичний потенціал та можливості інформаційного суспільства першочергово переваги надають технологіям, знанням та комунікативним здібностям, медична освіта реагує на суспільні маркери першочергово. Завдяки перерахованим чинникам забезпечується продуктивність і конкурентоздатність індивіда в медичній галузі. В умовах інформаційного суспільства лікар сприймається як когнітивний, творчий і вільний суб’єкт, який самостійно визначає свій життєвий шлях. Саме такі потреби вимагають від майбутнього лікаря і суспільства вцілому нових параметрів мислення «критичного, креативного, яке активізує здібності, талант та професійні вміння, а також активності суб’єкта у ситуації вирішення екзистенціальних та соціальних проблем» (Зінченко Н. О., 2017: с. 20).

Біографії авторів

Наталія Зінченко, Полтавський державний медичний університет

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії та суспільних наук

Тетяна Харченко, Полтавський державний медичний університет

кандидат історичних наук, викладач кафедри філософії та суспільних наук

Наталія Хрептак, Полтавський державний медичний університет

викладач кафедри філософії та суспільних наук

Посилання

Dubinina, V. O., Kharchenko, T. O., Lypiy, Ye. A., Bilanov, O. S. (2022). Sotsialno-humanitarnyy komponent systemy vyshchoyi medychnoyi osvity v Ukrayini [Social and humanitarian component of the system of higher medical education in Ukraine]. Visnyk Donbaskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Ser.: sotsialno-filosofski problemy rozvytku lyudyny i suspilstva – Bulletin of Donbas State Pedagogical University. Series: Socio-philosophical problems of human and social development, 2 (16), 40–52 [in Ukrainian].

Zinchenko, N. O. (2017). Neobkhidnist transformatsiyi instytutu osvity v umovakh informatsiynoho suspilstva [The need to transform the institution of education in the information society]. Vyshcha osvita Ukrayiny u konteksti intehratsiyi do yevropeyskoho osvitnoho prostoru – Higher Education in Ukraine in the Context of Integration into the European Education Area, 76 (ІІ), 19–29 [in Ukrainian].

Kozubovska, I. V., Povidaychyk, O. S. (2021). Korotkyy tlumachnyy slovnyk psykholoho-pedahohichnykh terminiv [Short explanatory dictionary of psychological and pedagogical terms]. Uzhhorod [in Ukrainian].

Mykhaylichenko, M. V., Rudyk,Ya. M. (2016). Osvitni tekhnolohiyi: navch. posib. [Educational technologies: a study guide]. Kyyiv: TsP «KOMPRYNT» [in Ukrainian].

Navolokova, N. P. (2009). Entsyklopediya pedahohichnykh tekhnolohiy ta innovatsiy [Encyclopedia of Pedagogical Technologies and Innovations]. Kharkiv: Vydavnycha hrupa «Osnova» [in Ukrainian].

Nosko, M. O., Harkusha, S. V., Tsyhura, H. O. (2020). Pedahohichni tekhnolohiyi: ponyattya, struktura ta zmist [Pedagogical technologies: concept, structure and content]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihiv'kyy kolehium» im. T. H. Shevchenka – Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Chernihiv Collegium, 8 (164), 3–11 [in Ukrainian].

Krupskyy, Ya. V., Mykhalevych, V. M. (2010). Tlumachnyy slovnyk z informatsiyno-pedahohichnykh tekhnolohiy [Explanatory Dictionary of Information and Pedagogical Technologies]. Vinnytsya [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Зінченко, Н. ., Харченко, Т., & Хрептак, Н. (2023). ГУМАНІТАРНА СКЛАДОВА ЯКОСТІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Scientia Et Societus, (3), 41–47. https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/41-47

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ