ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НУШ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/57-64

Ключові слова:

учень, вчитель початкових класів, інноваційна діяльність, підготовка, загальноосвітня школа

Анотація

У даній статті розглядаються особливості підготовки вчителя початкових класів до інноваційної діяльності в умовах НУШ. Мета статті – охарактеризувати особливості підготовки вчителя початкових класів до інноваційної діяльності в НУШ. Встановлено, що інноваційна діяльність у початковій школі в умовах НУШ включає технічні, навчальні та позанавчальні інновації. У зв’язку з оновленням та новим змістом освіти виділяють методикоорієнтовані та проблемно-орієнтовані інноваційні процеси. Впровадження інновації в початкову школу сприяє підвищенню мотивації у молодших школярів до навчання, оновлення технологій освіти, поліпшення різного характеру: інноваційні процеси; інноваційна діяльність; інновації; інноваційні технології; початкова школа; нововведення; технічні інновації; навчальні інновації; позанавчальні інновації. Інноваційна діяльність вчителя початкових класів спрямована на розвиток інтересу до навчання у молодших школярів, формування їх особистості, підвищення якості освіти. Сучасний вчитель початкових класів в умовах НУШ має бути готовий до використання у навчальному процесі нових методик та технологій. Серед використаних методів дослідження визначальними були такі: аналіз та узагальнення науково-методичних джерел задля теоретичного обґрунтування проблеми дослідження, моделювання, синтез отриманих даних.

Біографії авторів

Оксана Мкртічян, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

доктор педагогічних наук, доцент, в.о. завідувачки кафедри початкової і професійної освіти

Ірина Доброскок, Університет Григорія Сковороди у Переяслава

член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри професійної освіти

Посилання

Ostrovska, M. (2020). Scientifigc and Metodological Principles of Forming Critical Thinking of Elementaru School Students in the Context of the Turohtan Edukation Area. The System of Management and Peculiarities of Continuous Professional Development of Pedagogues in Conditions of a Multicultural Environment and European Integration. (Eds.) Ya. Syvokhop, T. Pokusa. Opole: The Akademy of Management and Administration in Opole, 212–221. 2. The Global Innovation Index (2016). Retrieved from http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2016.pdf 3. Babilia, A. M., & Liba, O. M. (2019). Interaktyvni metody yak innovatsiina diialnist suchasnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Interactive methods as an innovative activity of a modern primary school teacher]. Proceedings from: III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Osvita i formuvannia konkurentospromozhnosti fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsii» – III International Scientific and Practical Conference «Education and formation of competitiveness of specialists in the conditions of European integration», Mukachevo: Vyd-vo MDU, 29–31 [in Ukrainian]. 4. Britskan, T. H. (2017). Osoblyvosti pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do innovatsiinoi diialnosti [Peculiarities of training future primary school teachers for innovative activities]. Naukovyi visnyk Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu – Scientific Bulletin of Izmail State University for the Humanities, 36, 23–27 [in Ukrainian]. 5. Honcharenko, S. U. (2008) Metodolohiia [Methodology]. Entsyklopediia osvity – Encyclopedia of Education. V. H. Kremen (Ed.) Kyiv : Yurinkom Inter, 498–500 [in Ukrainian]. 6. Donets, V. (2020). Formuvannia hotovnosti do innovatsiinoi diialnosti vchyteliv pochatkovykh klasiv v umovakh inkliuzii u protsesi fakhovoi diialnosti [Formation of readiness for innovative activity of primary school teachers in conditions of inclusion in the process of professional activity]. New pedagogical thought, 103(3), 131–135 [in Ukrainian]. 7. Zhuk, M. I. (2016). Hotovnist do innovatsiinoi pedahohichnoi diialnosti – vazhlyva profesiina yakist maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv [Readiness for innovative pedagogical activity is an important professional quality of the future primary school teacher]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Pedahohika, psykholohiia, filosofiia – Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series : Pedagogy, Psychology, Philosophy, 233, 94–101 [in Ukrainian]. 8. Motuz, T. V. (2020). Tsinnosti profesiinoi diialnosti vchytelia pochatkovykh klasiv Novoi ukrainskoi shkoly [Values of the professional activity of the primary school teacher of the New Ukrainian School]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and secondary schools, 70(3), 85–88 [in Ukrainian]. 9. Ostrovska, M. Ya (2021). Innovatsiine seredovyshche v pochatkovii shkoli [Innovative environment in primary school]. A. Kuzminskyi (Ed). Berehove–Uzhhorod: ZUI im. F.Rakotsi II – TOV «RIK-U» [in Ukrainian]. 10. Ostrovska, M. (2021). Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh uchyteliv u konteksti reformy pochatkovoi shkoly [Features of Training of Future Teachers in the Context of Primary School Reform]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota» – Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», (1(48), 315–319. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.315-319 [in Ukrainian]. 11. Reznik, N. O. (2018). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv do innovatsiinoi diialnosti pid chas prokhodzhennia vyrobnychoi pedahohichnoi praktyky [Preparation of future primary school teachers for innovative activities during industrial pedagogical practice]. Proceedings of the Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Pidhotovka suchasnoho pedahoha doshkilnoi ta pochatkovoi osvity v umovakh rozbudovy Novoi ukrainskoi shkoly» – All-Ukrainian scientific-practical conference «Preparation of a modern teacher of preschool and primary education in the context of the development of the New Ukrainian School», Kherson: TOV «Borysfen-pro», 117-119 [in Ukrainian]. 12. Khvashchevska, O., & Kyshkar, Ye. (2018). Motyvatsiina hotovnist maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do vprovadzhennia innovatsii v osvitnii protses [Motivational readiness of future primary school teachers to implement innovations in the educational process]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty – Professionalism of the teacher: theoretical and methodological aspects, 7, 179-190 [in Ukrainian]. 13. Khymynets, V. V. (2017). Intehratsiia do yevropeiskoho osvitnoho prostoru rozpochynaietsia iz zmin u pochatkovii shkoli [Integration into the European educational space begins with changes in primary school]. Osvita Zakarpattia – Education of Transcarpathia, 25–26, 105–113 [in Ukrainian]. 14. Tsiuniak, O. P. (2020). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh mahistriv pochatkovoi osvity do innovatsiinoi diialnosti [System of professional training of future masters of primary education for innovative activities]. Doctor’s thesis. Kyiv: Ivan Ziazun Institute of Pedagogical and Adult Education [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Мкртічян, О., & Доброскок, І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НУШ. Scientia Et Societus, (3), 57–64. https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/57-64

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ