ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ НА ЗАСАДАХ ҐЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/65-73

Ключові слова:

майбутні офіцери Національної гвардії, гендерний підхід, педагогічні умови, формування готовності, професійна взаємодія, освітній процес

Анотація

Метою статті є визначення на основі проведених теоретичних і емпіричних досліджень педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів Національної гвардії України до професійної взаємодії з військовослужбовцями на засадах ґендерного підходу. На основі аналізу новітніх досліджень розкрито сутність дефініції «педагогічні умови» та конкретизовано поняття «готовність майбутніх офіцерів Національної гвардії України до професійної взаємодії з військовослужбовцями на засадах ґендерного підходу», що стало основою для обґрунтування систематики умов, а саме: соціально-педагогічні, що впливають на мотивацію курсантів; інноваційні, що розширюють можливості використання різних методів навчання; організаційно-педагогічні, що сприяють особистісному саморозвитку курсантів та формуванню у них професійних навичок; навчально-методичні, що полягають у готовності науково-педагогічних працівників до постійного навчання та розвитку; діагностичні, що дозволяють здійснювати оцінку рівня прогресу курсантів шляхом отримання зворотного зв’язку від них; інституційно-організаційні, що забезпечують інституційну спроможність закладу вищої освіти реалізовувати державну гендерну політику України та організовувати практичне забезпечення рівності прав. У ході дослідження встановлено, що для ефективного формування готовності майбутніх офіцерів Національної гвардії України до професійної взаємодії на засадах гендерного підходу у вищому військовому навчальному закладі необхідно здійснювати: створення розвивального освітнього простору, що стимулює відповідні соціальні, педагогічні та психологічні механізми формування ціннісного орієнтиру для забезпечення ґендерної рівності; стимулювати усвідомлення учасниками освітнього процесу залежності готовності майбутніх офіцерів до професійної взаємодії з військовослужбовцями на засадах ґендерного підходу від запровадження ґендерних аспектів в освітню діяльність; спеціальну психологічну підготовку посадових осіб вищого військового навчального закладу з метою формування у них психологічної готовності до запровадження ґендерної рівності в освітньому процесі; забезпечення можливості психологічної діагностики та корекції ґендерних настанов науково-педагогічних працівників на основі їх рефлексивного самопізнання та прийняття власного типу ґендерної ідентичності; застосування інтерактивних методів навчання в освітньому процесі з метою профілактики стереотипних уявлень про роль чоловіка і жінки в українському суспільстві та формування толерантного ставлення до всіх суб’єктів освітньої діяльності незалежно від їхньої статі.

Біографія автора

Руслан Мусевич, Національна академія Національної гвардії України

старший викладач кафедри військово-соціального та психологічного забезпечення оперативного факультету, радник (позаштатний) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

Посилання

Vysotskyi, S. V. (1999). Struktura psykholoho-pedahohycheskykh uslovyi formyrovanyia poyskovo-tvorcheskoi napravlennosty lychnosty v protsesse obuchenyia [The structure of psychological and pedagogical conditions for the formation of search and creative orientation of personality in the learning process]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho derzhavnoho universytetu im. K. D. Ushynskoho – Scientific Bulletin of the South Ukrainian State University named after K. D. Ushynsky. Odesa, 8–9, 90–94 [in Ukrainian]. 2. Kurok, V. (2004). Kontseptsiia inzhenernoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [The concept of engineering training of future labor education teachers]. Vyshcha osvita Ukrainy – Higher education of Ukraine, 3 (13), 73–78 [in Ukrainian]. 3. Ishchenko, V. S. (2017). Pedahohichni umovy formuvannia analitychnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv iz dokumentoznavstva ta informatsiinoi diialnosti [Pedagogical Conditions for the Formation of Analytical Competence of Future Specialists in Documentation and Information Activities]. Narodna osvita – Public education, 3, 27–33. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5017 [in Ukrainian]. 4. Serozhnykova, R. K. (2003). Osnovy psykholohii i pedahohiky [Fundamentals of psychology and pedagogy]. Kyyiv: Tsentr navch. Literatury [in Ukrainian]. 5. Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky (2006) [Dictionary and reference book on professional pedagogy] / red.- uporiad. A. V. Semenova. Odesa [in Ukrainian]. 6. Pinchuk, I. O. (2023). Realizatsiia hendernoi polityky v umovakh suspilnykh transformatsii: zbirnyk tez dopovidei uchasnykiv Naukovo-praktychnoi konferentsii, Cherkasy, Cherkasy: Skhidnoievropeiskyi universytet imeni Raufa Abliazova [ukr., anh., movy]. 7. Genderni doslidzhennia : prykladni aspekty : monohrafiia (2013) [Gender studies: applied aspects: a monograph] / [V. P. Kravets, T. V. Hovorun, O. M. Kikinezhdi ta in.] ; za nauk. red. V. P. Kravtsia. Ternopil : Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian]. 8. Pedagogicheskiy slovar (2008) [Pedahohycheskyy slovar]; pod. red. V. Zagvyazinskogo, A. Zakirovoy. Akademiya [in Russian]. 9. Polonskiy, V. M. (1999). Ponyatiyno-terminologicheskiy apparat pedagogiki [The conceptual and terminological apparatus of pedagogy]. Pedagogika – Pedagogy, 8, 17 [in Russian]. 10. Khrykov, Ye. (2022). Pedahohichni umovy v strukturi naukovoho znannya [Pedagogical conditions in the structure of scientific knowledge]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia «Pedahohichni nauky» – Bulletin of Bohdan Khmelnytsky Cherkasy National University. Series «Pedagogical Sciences», 4, 5–10 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Мусевич, Р. (2023). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ НА ЗАСАДАХ ҐЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ. Scientia Et Societus, (3), 65–73. https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/65-73

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ