МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РІВНЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ У НАВЧАЛЬНИХ ЦЕНТРАХ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/82-91

Ключові слова:

методика оцінювання рівня індивідуальної підготовки військових фахівців, рівень індивідуальної підготовки, критерій ефективності, часткові показники, багатокритеріальне завдання, об’єкт індивідуальної підготовки, військовий фахівець, навчальний центр Збройних Сил України

Анотація

У статті обґрунтовано авторську методику оцінювання рівня індивідуальної підготовки військових фахівців у навчальних центрах Збройних Сил України. Розкрито теоретичні основи методології математичного моделювання рівня індивідуальної підготовки військових фахівців у навчальному центрі Збройних Сил України засобами інноваційних технологій навчання. Визначено підготовку військових фахівців у НЦ (школах військових спеціалістів) як комплексне проведення навчальної, методичної, організаційної, виховної та іншої роботи інструкторськовикладацьким складом (ІВС) для виконання замовлення відповідно до стандартів (програм) підготовки. Зазначено, що методологія базується на системному аналізі та теорії прийняття рішень, зокрема реалізується множина функцій, які на різних етапах діяльності мають різну значимість і тому, по-різному впливають на узагальнений критерій. З урахуванням того, що оцінювання об’єктів індивідуальної підготовки відбувається за частковими показниками, обґрунтовано необхідність застосування системного підходу, який буде характеризуватися багатокритеріальною функціональною залежністю та передбачає багатокритеріальне оцінювання їх рівня підготовленості. Подальшого розвитку набув мультиплікативний підхід до агрегації частинних оцінок значущості показників ефективності та ступеня їхньої виразності в загальну оцінку, а саме характеристику показника ефективності підготовки та подальшу агрегацію цих оцінок у цілісний критерій підготовки військових фахівців. Для ілюстрування закономірності розподілу ступеня інтегративних оцінок розроблено критерій (узагальнений показник оцінки ефективності), який сприяє повному кількісно-якісному дослідженню індивідуальної підготовки військових фахівців у навчальних центрах Збройних Сил України засобами інноваційних технологій навчання. Зазначено, що критерій ефективності індивідуальної підготовки – це узагальнений показник оцінки її ефективності, який відповідає основній меті її функціонування і складається із сукупності кількісних (якісних) часткових показників, що відображають окремі властивості, які впливають на нього.

Біографія автора

Василь Світак, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

полковник, аспірант кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи

Посилання

Barabash, Yu. L. (1999). Osnovni teoriyi otsinyuvannya efektyvnosti skladnykh system [Basic theories of evaluating the effectiveness of complex systems]: navch. posib. (dlya yunakiv ta zdobuvachiv naukovoho stupenya. Kyyiv: NAOU [in Ukrainian]. 2. Heorhadze, O., Horbenko S., Kharabara V. (2015). Metodychnyy pidkhid shchodo otsinyuvannya yakosti prohramy indyvidualnoyi pidhotovky artyleriyskykh pidrozdiliv [A methodical approach to assessing the quality of the program of individual training of artillery units]. Systema ozbroyennya i viyskova tekhnika: nauk. zhurnal Kharkivskoho universytetu Povitryanykh Syl im. Ivana Kozheduba, 2(42), 68–70 [in Ukrainian]. 3. Heorhadze, O. A. (2016). Metodyka otsinyuvannya rivnya resursnoho zabezpechennya zakhodiv boyovoyi pidhotovky viyskovykh chastyn [Methodology for assessing the level of resource provision of combat training activities of military units]. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi u sferi bezpeky ta oborony: zb. nauk. prats NAOU, 3 (27), 144–147 [in Ukrainian]. 4. Nakaz Heneralnoho shtabu Zbroynykh Syl Ukrayiny vid 28.12.2016 r. № 498 «Pro poryadok rozroblennya (utochnennya) standartiv indyvidual’noyi ta kolektyvnoyi pidhotovky Zbroynykh Syl Ukrayiny» [Order of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine dated 28.12.2016 No. 498 «On the procedure for developing (clarifying) the standards of individual and collective training of the Armed Forces of Ukraine»] [in Ukrainian]. 5. Neshchadym, M. I. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohiyi formuvannya viyskovoho fakhivtsya yak tvorchoyi osobystosti [Modern pedagogical technologies for the formation of a military specialist as a creative personality]. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metody navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy: zb. nauk. prats. Kyyiv, 16–20 [in Ukrainian]. 6. Telelym, V. M., Prykhodko, Yu. I. (2012). Problemni pytannya podalshoho rozvytku systemy viyskovoyi osvity [Problematic issues of further development of the military education system]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrayiny: zb. nauk. prats, 5(30), 134–140 [in Ukrainian]. 7. Kharahirlo, V. Ye. (2018). Sutnist i struktura hotovnosti do innovatsiynoyi diyalnosti pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv profesiyno-tekhnichnoyi osvity [The essence and structure of readiness for innovative activity of pedagogical workers of vocational and technical education institutions]. Imidzh suchasnoho pedahoha, 1(178), 34–38 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Світак, В. (2023). МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РІВНЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ У НАВЧАЛЬНИХ ЦЕНТРАХ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ. Scientia Et Societus, (3), 82–91. https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/82-91

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ